Izrada onlajn prodavnica, (pokretanje web shopa) je složen posao, pa su prilikom izrade moguće greške zbog neadekvatnog pristupa klijenata svojim zahtevima. Srećom, konstruktivnim dogovorom se svi propusti mogu sprečiti još dok traje izrada online prodavnice.
U nastavku navodimo 10 grešaka koje morate izbeći kako bi Vaša buduća web prodavnica uvek bila puna!

Izrada onlajn prodavnica

Zašto je korpa Vaše e-trgovine prazna?

ČINJENICA: Posetioci se kratko zadržavaju. Ako im se odmah ne zadrži pažnja, oni odu.

REŠENJE: Testirajte (ABT – Always Be Testing) i proveravajte u raznim varijantama moguće pristupe kupcima, web dizajn i funkcionalne delove svoje web prodavnice.

VAŽNO: Izrada onlajn prodavnica (veb šop) mora biti takva danakon otvaranja u svakom trenutku funkcioniše besprekorno. Propusti u izradi web shopa doprinose bržem odlasku potencijalnih kupaca. S druge strane, i najmanje korekcije, mogu dati odlične rezultate.

10 grešaka tokom izrada onlajn prodavnica

1. Nekvalitetan opis artikla.

PROBLEM: Nekvalitetan opis artikla (proizvoda) ne pruža kupcu sve informacije o proizvodu. Kopiraju se opisi dobijeni od proizvođa ili opisi sa sličnih onlajn prodavnica.
REŠENJE: Napravite originalan opis i optimizujte ga za pretraživače. Imati će te prednost kod Google-a u odnosu na konkurente. Ljudi kupuju zbog benefita – istaknite ih!

2. Nedovoljno slika. Slike su lošeg kvaliteta.

Stavite više od jedne slike visoke rezolucije po proizvodu. Prikažite artikal iz nekoliko uglova.

3. Nema obaveštenja o troškovima dostave.

Niko ne voli neprijatna iznenađenja, posebno ne neočekivane ili dodatne troškove. Izbegnite to!

4. Nejasno da li su cene sa ili bez PDV-a

Kupac kalkuliše dok kupuje koristeći informacije koje mu stoje na raspolaganju. Nedovoljno informacija može izazvati neprijatno iznenađenje na blagalni. Ako ne želite da blagajna Vaše e-trgovine ostane prazna, istaknite jasno da su cene sa PDV, odnosno bez PDV.

5. Slabo istaknute akcije, popusti, specijalne ponude, novi proizvodi

O ovim elementima posebno vodite računa prilikom izrada onlajn prodavnice.
ZAŠTO? To su ključne tačke web shopa. One privlače pažnju i podstiču na kupovinu.
SAVET: Dobro osmislite ponude i snažno istaknite svaki detalj.

6. Malo informacija o Vama i Vašoj web prodavnici

Ovo je stvar poverenja i sigurnosti. Posetioci su sumnjičavi kada nigde ne vide te informacije.
PREDLOG: Vidno istaknite ključne informacije (fizičku adresu, podatke o registraciji, kontakt, slike sedišta na terenu itd.). Proučite zakonske propisi koji regulišu ovo pitanje.

7. Složen proces kupovine (checkout)

VAŽNO: Proces kupovine mora da se odvija u što manje koraka i minimalni unos podataka.

Izrada online prodavnice - činjenice

Stopa konverzije se povećava za 60% ako se polja za kupovinu lako popunjavaju.

8. Loša pretraga

ČINJENICA: Kvalitetna pretraga povećava konverzije preko 100%. Loša pretraga odbija od daljnje aktivnosti.
SAVET: Ako CMS platforma web shopa nema ovu funkciju, instalirajte plugin ili ekstenziju.

9. Malo opcija za plaćanje

PREPORUKA: Obezbedite mogućnost plaćanja putem internet bankarstva, različitim kreditnim karticama i pouzećem i obavezno razmotrite PayPal kao jednu od opcija.

10. Nedostatak dodatnih ponuda

VAŽNO: Na stranici proizvoda morate imate dodatne ponude. Uz svaki proizvod stavite nekoliko skupljih (upsell) i par artikala koji spadaju u opremu (cross-sell) za te proizvode.

11. Nema opcije “Često postavljana pitanja”

ČINJENICA: Svaki posetilac ima pitanja na koja želi odgovor bez da Vas kontaktira.
REŠENJE:Često postavljana pitanja” popunite sa što više informacija koje posetiocu mogu pomoći da se odluči za kupovinu: o uslovima kupovine, troškovima, cenama, plaćanju, garancijama, o vama i Vašoj firmi. Ljudi žele da kupuju od ljudi, a ne od virtuelne mašine.

ZAKLJUČAK:

Postoji mnogo grešaka koje se ne mogu zapaziti tokom dizajna i izrade web prodavnica (izrada onlajn prodavnica). Zato je veoma korisno potruditi se da se izbegnu bar ove koje smo naveli.

izrada-onlajn-prodavnice
Share This